“Cemal Kaşıkçı’yı İsrail gözetledi”

2 Ekim tarihinde girdiği İstanbul Suudi Konsolosluğu binasından çıkamayan gazeteci Cemal Kaşıkçı’nın İsrail üretimli bir yazılımla gözetlendiği iddia edildi.

ABD’de Amerikan-İslam ilişkileri konseyi tarafından düzenlenen Cemal Kaşıkçı’yı anma etkinliğinde çarpıcı iddialar dile getirildi.

Kaşıkçı’nın arkadaşlarının açılış konuşmalarıyla başlayan program, daha sonra Suudi Arabistan yönetiminin uyguladığı baskıları konu alan panelle devam etti.

Panelde konuşan ABD’li gazeteci Courtney Radsch, Suudi Arabistan yönetiminin kendilerine muhalif olan kişileri belirlemek için ABD’li şirket ve yazılımlara milyonlarca dolar harcadığını ileri sürerek, “Cemal Kaşıkçı, İsrail tarafından üretilip, bir Amerikalı şirket tarafından satılan Pegasus adlı yazılım programıyla gözetlendi” iddiasını dile getirdi.

Gazetecileri Koruma Komitesi Başkanı da olan gazeteci Courtney Radsch, 2008’de Suudi Arabistan’ın fonladığı Dubai merkezli Arap uydu kanalı Al Arabiya’da çalıştığını ve muhalif gazetecilere yapılan baskılara bizzat tanık olduğunu söyledi.

Radcsh, “Suudi Arabistan yönetimi, sosyal medya stratejilerini geliştirmek için ABD’li PR şirketlerine ve kendilerine muhalif gazetecileri belirlemek için McKinsey şirketine milyonlarca dolar para ödedi” ifadesini kullandı.

Suudi yönetiminin, belirlediği muhalif gazetecileri takip ettirdiğini söyleyen Radsch, “Cemal Kaşıkçı, İsrail tarafından üretilip bir Amerikalı şirket tarafından pazarlanan Pegasus adlı yazılım programıyla gözetlendi” dedi.

ABD’nin Georgetown Üniversitesinde öğretim görevlisi olan Suudi Arabistan vatandaşı Abdullah Alaoudh, dini lider olan babasının da şu an Suudi Arabistan’da tutuklu bulunduğunu ve hakkında idam cezası istendiğini anlattı.

İnsan Hakları İzleme Örgütü (Human Rights Watch — HRW) yöneticisi Tom Porteous da Washington merkezli düşünce kuruluşlarının Riyad’dan aldığı fonlar nedeniyle, uzun süredir insan hakları ihlalleri yapan Suudi Arabistan’ı eleştirmekten kaçındıklarına dikkati çekti.

Porteous, bu düşünce kuruluşlarının ABD’nin dış politikası konusunda Washington ile her zaman aynı fikirde olduğunu vurguladı.

Diğer önemli bir noktanın, bu düşünce kuruluşlarının devletlerden para almayı kabul etmesi olduğunu belirten Porteous, “ABD hükümetinden, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Bahreyn gibi Ortadoğu ülkelerinden para alıyorlar” vurgusunu yaptı.

Yorumlar
Yükleniyor...

ZERnews daha iyi kullanıcı deneyimi için çerezler kullanır. ANLADIM Daha fazla oku...